Challenge: start!

Bewegen en zo binnen mijn grenzen conditie opbouwen is heel belangrijk voor mij. Als mijn conditie achteruit gaat kost alles me nog meer moeite en dat kan ik niet gebruiken! Doordat school afgelopen jaar voor mij lichamelijk veel te zwaar was is het bewegen er nogal eens bij in geschoten. Daarom had ik besloten dat ik deze vakantie weer rustig zou proberen op te bouwen en ik hoop dat ik dan in september weer een groepslesje mee kan doen zonder dat dat teveel gevolgen heeft voor mijn lichaam.

Ik had bedacht dat hardlopen wel een goed idee was, dus ik begon vol goede moed aan het programma van Evy. Na twee keer ben ik hier echter op teruggekomen. Het was gewoon té zwaar. En ja, ik weet het, in het begin is het voor iedereen zwaar. Maar mijn lichaam kan dat er niet bij hebben, en ik wil niet dat een half uurtje sporten ten koste gaat van de rest van de dag (en dag erna). Dat was wel weer even een wake-up call. Nee, dat kan ik dus niet… Gelukkig ben ik niet iemand die daar enorm lang bij stilstaat en heel erg mee zit. Hop, tijd voor een nieuw plan!

Na een beetje rondkijken op internet las ik iets over de 30 day squat challenge. Spieroefeningen die rustig opgebouwd worden en waar je ook nog een beetje strakker van wordt (klinkt ideaal, geef toe! ;)). Toen ik nog even verder keek zag ik dat er voor veel meer oefeningen een 30 day challenge was. Ik besloot er 2 te combineren, de ene voor benen en billen (squat) en de ander voor de buikspieren (crunch). De rest van de wereld heeft deze challenge natuurlijk in het voorjaar gedaan om lekker strak in bikini te kunnen, maar ik doe het gewoon ná de vakantie om weer een beetje in vorm te komen, moet kunnen! Om ook mijn conditie wat op te krikken zal ik dit aanvullen met fietsen en het spel just dance voor wii. Ik wil het namelijk wel graag leuk houden voor mezelf 🙂

Dus de komende 30 dagen ben ik druk met buik-, bil- en beenspieren trainen! Gelukkig doet mijn zusje met me mee, dan kunnen we elkaar een beetje motiveren op de moeilijke dagen! We zijn vandaag begonnen en de eerste serie oefeningen hebben we er al opzitten 🙂

1

20 crunches

50 squats

2

25 crunches

55 squats

3

30 crunches

60 squats

4

Rust

5

40 crunches

70 squats

6

45 crunches

75 squats

7

50 crunches

80 squats

8

Rust

9

60 crunches

100 squats

10

65 crunches

105 squats

11

70 crunches

110 squats

12

Rust

13

80 crunches

130 squats

14

90 crunches

135 squats

15

95 crunches

140 squats

16

Rust

17

100 crunches

150 squats

18

105 crunches

155 squats

19

110 crunches

160 squats

20

Rust

21

115 crunches

180 squats

22

120 crunches

185 squats

23

125 crunches

190 squats

24

Rust

25

130 crunches

220 squats

26

135 crunches

225 squats

27

140 crunches

230 squats

28

Rust

29

145 crunches

240 squats

30

150 crunches

250 squats

Dit is het schema wat we de komende 30 dagen zullen aanhouden! Als jij ook graag weer in vorm wil komen staat het je natuurlijk vrij om mee te doen! Zet het dan even in de comments & laat gerust weten hoe het je afgaat!

4 gedachtes over “Challenge: start!

  1. Pingback: Hoe je een challenge wél kan volhouden.. | Dancing in the rain

Geef een reactie

