Magic Milano

Ondertussen ben ik al lang weer terug van vakantie, maar eigenlijk heb ik er nog niet echt iets over geschreven en dat wilde ik wel graag want het was ge-wel-dig! En het hoogtepunt van de vakantie was toch echt het dagje Milaan. Zoals de titel van dit blog al zegt, het was echt MAGISCH! Als je ooit de kans krijgt er naartoe te gaan, sowieso doen. Wat een geweldige stad is dat zeg 🙂

We besloten om er met de trein naartoe te gaan om onszelf de verkeer- en parkeerstress in zo’n enorme stad te besparen. We kochten op het station een ”touristisch retourtje”, een treinkaartje inclusief openbaar vervoer in milaan. Zo konden we dus (voor 1 euro p.p. extra) de hele dag met de bus/tram/metro. Eigenlijk hebben we alleen gebruik gemaakt van de metro, maar het was super handig om zo snel van de ene kant van de stad naar de andere kant te kunnen reizen. Omdat we er maar 1 dagje waren hebben we eigenlijk niet de tijd gehad om te shoppen, maar we hebben wel heel veel mooie dingen gezien. Toen we de eerste keer de metro uitstapten en de dom zagen viel mijn mond bijna open. Normaal gesproken heb ik niet zoveel met kerken enzo, maar wauw wat een prachtig, indrukwekkend en bijzonder gebouw. Daarna hebben we lekker rondgeslenterd door de stad en gingen we naar een park gelegen aan een kasteel (parco sempione) waar nog meer bijzondere gebouwen waren. De fontein die voor dit park stond hebben we  gebruikt om even af te koelen hihi (was geen overbodige luxe met 38 graden..). En natuurlijk hebben we nog een heerlijk italiaans ijsje gegeten. Na deze dag was ik helemaal kapot, maar het was het zó waard!

De italiaanse sfeer en de prachtige kerk en gebouwen maakten dit voor mij een super ervaring! Ik vind het dan ook zeker een stad om nog eens (en dan wat langer) te bezoeken! En heel stiekem lijkt het me zelfs wel leuk om een half jaartje in Milaan te gaan studeren, wie weet wat de toekomst brengt…

Julia foto 199Aaah, ik wil terug! 

Geef een reactie

