Challenge: 1 week glutenvrij

Terwijl ik nog  bezig ben aan mijn 30 days challenge, begin ik vandaag aan een nieuwe: 1 week glutenvrij eten. Ik reageer namelijk vrij heftig op eten, maar ik heb geen idee wat het precies is waar ik overgevoelig voor ben. Mijn moeder stelde voor om het een weekje zonder gluten te proberen, ik had hier in eerste instantie niet zoveel zin in omdat een dieet zonder gluten best een ingrijpende verandering is, al is het maar voor een week. En als student is het nou eenmaal totaal niet praktisch om per se iets anders te moeten eten dan de rest. Daarom doe ik het deze week, de laatste week van mijn vakantie.

Er zijn natuurlijk heel veel mensen met een glutenallergie/intolerantie, dus ik heb op internet wat inspiratie proberen op te doen. Vooral voor de vervanging van brood. Ik ben ook lactose-intolerant (koemelkeiwit), dus ik kan  mijn broodje niet zo makkelijk vervangen door yoghurt of cornflakes. Als blijkt dat ik me echt veel beter ga voelen als ik de gluten laat staan ga ik natuurlijk mijn eigen brood bakken, maar omdat ik het in eerste instantie alleen maar een weekje probeer is het nogal zonde om allerlei dingen aan te schaffen die je maar een week gaat gebruiken. Deze week dus geen brood, maar pannenkoekjes, crackers en rijstwafels. Ik ben benieuwd. Ik vind het ook wel een beetje dubbel. Aan de ene kant wil ik heel graag dat het werkt zodat ik me beter ga voelen, maar aan de andere kant heb ik totaal geen zin om mn hele dieet om te gooien en nooit meer lekker ergens een broodje oid te kunnen eten..

Nadeel bij mij is wel altijd dat ik zoveel zin krijg in de dingen die ik niet mag als ik op mijn eten ga letten, haha. Iemand die zich daarin herkent?

3 gedachtes over “Challenge: 1 week glutenvrij

  1. Ik herken wat je schrijft. Ik eet al jaren geen tarwe omdat ik veel klachten had van darmen en energieverlies. T bevalt mij prima. Er blijft veel over en ik merk juist dat de lekkere dingen overblijven. M’n smaak is beter en ik ga voor puur. Wat mij heeft geholpen is de behandeling bij Rob Kemper in Valthe, bioloog. Bioresonantie. Ik weet dat je al veel hebt geprobeerd. Blijf gaan voor kwaliteit en pak de oorzaak aan. Bel hem gerust voor uitleg over de behandeling en Google hem maar eens. Ja, weer wat nieuws op je pad. Ik weet het….. Ervaringsdeskundige medeleven, via de zijlijn… Ik ken je mama.
    Hartegroet
    Josje

  2. Oh ik ben benieuwd of je verschil gaat merken. Zelf twijfel ik al een tijdje om ook eens zo’n week in te lassen. Vooral benieuwd of je het ‘vinden’ van eten niet als veel moeilijker gaat beschouwen omdat je geen gluten kunt eten. Succes!

Geef een reactie

