Challenge: 1 week glutenvrij, mijn ervaring

Mijn weekje glutenvrij zit er alweer een paar dagen op. Ik ben blij dat het erop zit want ik heb vooral mijn broodjes echt gemist!

De week begon in de supermarkt & natuurwinkel om een aantal glutenvrije producten in te slaan, de dingen waar ik liever niet zonder wil. Het glutenvrije brood leek me niet echt een succes, dus ik besloot dit voor een week te vervangen door crackers en rijstwafels. Verder kocht ik een pak boekweitmeel, een pak sojadrink en een tube mayonaise zonder gluten (heel belangrijk, hihi). Nadat ik deze inkopen had gedaan was ik klaar om te beginnen aan de challenge: 1 week glutenvrij.

Het is me redelijk goed afgegaan, maar vooral het ontbijt vond ik lastig. Crackers vullen nou eenmaal niet zo goed, en dat maakte dat ik eigenlijk de hele dag door zin had in eten. Het avondeten was daarentegen vrij makkelijk, als je verse dingen kookt is het bijna automatisch glutenvrij, en dat aangevuld met een zakje glutenvrije kruiden maakt dat ik eigenlijk vrij ”normaal” heb gegeten.

En dan nu de meest interessante vraag; heeft het iets opgeleverd? Daar kan ik vrij kort over zijn, helaas niet. Ik had in de week glutenvrij net zoveel last van mijn buik en ook had ik niet meer energie. Nu weet ik natuurlijk niet of een week genoeg is om echt verschil te merken, maar ik vond het glutenvrij eten erg onpraktisch waardoor de stimulans om verder te gaan niet erg groot was.

Ik heb mijn glutenvrije week dan ook afgesloten met een heeeeeerlijk broodje kroket! 🙂

En wie weet probeer ik volgend jaar (of eerder) wel een ander dieet…

2 gedachtes over “Challenge: 1 week glutenvrij, mijn ervaring

  1. Lieverd, je hebt het geprobeerd, meer kan niet. En misschien heb je gelijk dat het na een langere periode wat oplevert. In ieder geval misschien een andere keer.

  2. Jammer dat je er geen verbetering van merkte van glutenvrij. Misschien een idee voor een volgende challenge: veganistisch. Dat heeft mij erg geholpen met mijn cvs.
    – een mede cvs-student

Geef een reactie

