Hello September!

En toen was het alweer september… Het klinkt misschien heel mutserig, maar wat gaat de tijd toch snel! De vakantie is voorbij gevlogen en ik heb het heerlijk gehad, maar september is toch echt de maand dat het echte leven weer begint! Maar ook de maand die (voor mij) de herfst aankondigt, en de maand waarin het me altijd opvalt hoe snel het jaar voorbij gaat. Zucht, hihi…

Voor mij is september dit jaar ook de maand van een nieuwe start op een nieuwe opleiding; Psychologie! En hoewel ik de vakantie heerlijk vond, heb ik stiekem ook wel weer zin om te beginnen aan dit nieuwe avontuur. Ik ben er klaar voor en ik ga de uitdaging aan! Toen ik de boeken zag schrok ik wel even moet ik eerlijk zijn, 1 vak heeft een boek van meer dan 700 bladzijdes, en dat is maar 1 van de 3 leervakken van dit blok.. En de tentamenweek is al over 7 weken, oepssssss. Maarja, ik ga gewoon mijn best doen en proberen het goed bij te houden en dan komt het vast wel goed, hoop ik.

September betekent het eind van de zomer. Hoewel het weer nu nog heerlijk is, kan dat nu ook zomaar afgelopen zijn. De dagen worden weer korter, het wordt eerder donker ’s avonds en het is weer tijd om de kaarsjes aan te steken. Het heeft wel wat hoor, dat sfeertje, maar wat mij betreft is er niks wat kan tippen aan de zomer. Lekker de hele dag buiten in een jurkje, zonder dikke jassen of handschoenen tegen het bevriezen. Ijsjes eten, barbecueën, lekker op een terrasje hangen, jup de zomer is echt mijn seizoen! Maar zoals ik al zei, de herfst heeft ook wel wat, al die mooie gekleurde bladeren en leuke dingen in het vooruitzicht! Avonden lekker lang aan tafel, een fijne film kijken, en lekker winters eten. Ooooh, ik verheug me op hachee en stamppot andijve, haha.

En nu september is begonnen betekent het dat het jaar 2013 nog maar 4 maanden telt. Voor je het weet zit je aan het kerstdiner en knallen we het nieuwe jaar binnen… Oke oke, zo ver is het nog niet, maar toch de tijd vliegt!

Wat betekent september voor jou?

Een gedachte over “Hello September!

Geef een reactie

