Tag: And that’s who I am

Ik vond het wel weer eens tijd voor een tag, dus vandaag heb ik de ”and thats who i am” tag gedaan. Ik zag hem langskomen bij Vera Camilla  en ik vond hem erg leuk dus besloot ik dat ik hem ook graag wilde doen, dus bij deze! 🙂 Let’s get personal..

bron

and thats who i am.jpg 1

Dromen zijn er om waar te maken vind ik. Ik wilde als 12 jarig meisje graag psycholoog worden ”later”, toen ik ziek werd leek die droom in rook op te gaan. Als ik niet naar school kon hoe kon ik dan wel studeren en aan het werk? Ik heb geleerd dat ik heel veel wél kan, alleen vaak niet via de standaard weg. Zo heb ik niet mijn vwo diploma kunnen halen omdat dat lichamelijk te zwaar was, maar via de havo en een jaartje hbo zit ik nu toch op de universiteit! Het is mijn droom, en die ga ik niet opgeven, waar een wil is is een weg!

tag who i am 2

Mijn standaard antwoord op de vraag ”hoe gaat het?” is toch wel goed, prima of iets in die richting. Hoe ik me op dat moment voel is dan niet eens zo belangrijk, de meeste mensen willen gewoon alleen maar horen dat het goed gaat. Als ik een keer ”redelijk” of ”mwah” antwoord krijg ik vaak niet meer reactie dan ”oh, oke”. En dus ben ik in de loop der tijd steeds meer sociaal wenselijk gaan antwoorden. Zonde natuurlijk voor de mensen die wel echt geïnteresseerd zijn, maar het voorkomt veel ongemakkelijke momenten. Gelukkig kunnen de mensen die me echt goed kennen er wel doorheen kijken en weten zij wel wanneer ”goed” ook écht goed is!

tag who i am 1

Ik stel hoge eisen aan mezelf en ”moet” meer dan soms handig zou zijn. Dat kan ik  niet zo goed loslaten, ik wil graag eruit halen wat erin zit en neem geen genoegen met minder. Niet altijd zo handig misschien, maar ik denk dat dit wel echt iets is wat bij mij hoort.

tag who i am 3

Ik heb echt al van kleins af aan een enorme hekel aan bellen. Ik heb geen idee waar het vandaan komt en ik kan ook niet echt een goede reden bedenken waarom ik het zo vervelend vind, maar toch is het zo. Vooral als ik iemand moet opbellen, brrrr. Gebeld worden is dan alweer iets minder erg. En zodra ik aan het praten ben is het ook wel weer oke ofzo, maar nee doe mij maar real life of whatsapp!

tag who i am

Ik lach veel. Bij leuke dingen, maar ook wel bij serieuze dingen. A smile is the prettiest thing a girl can wear, zeggen ze ook wel eens, maarja je kan het ook overdrijven natuurlijk…

tag who i am 4

Whiee, ik was echt blij toen ik dit plaatje vond tussen alle ”and thats who i am” afbeeldingen. Dit is natuurlijk een beetje mijn motto en ik hoop dit ook uit te kunnen stralen via mijn blog en in het dagelijks leven. Ik probeer er het beste van te maken en daar zal ik nooit mee stoppen! 🙂

tag who i am 5

Ik onthoud echt heel veel voor mijn gevoel, en dan (natuuuurlijk) vooral onzindingen. Zo weet ik bijvoorbeeld nog op welke dagen mijn hulpverlener van een aantal jaar geleden werkte en wat we aten toen ik een jaar geleden logeerde bij vrienden. Tja, wat moet je ermee zou je zeggen haha. Ook herinner ik me veruit het meeste in ”foto’s” en ”filmpjes”, een beelddenker (of in ieder geval, dat is mij verteld haha) noemen ze dat ook wel.  Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat het bestond tot een psycholoog dat een aantal jaar geleden tegen me zij, euhhh oke ja volgens mij doe ik dat wel… (ik weet het niet zeker trouwens hoor, dit was een ”oordeel” van iemand anders, het is niet getest ofzo)

and thats who i am

Zoals ik al wel eens eerder heb geschreven kan ik echt genieten van kleine dingen. Lekker met mn laptop op de bank onder een dekentje, vogeltjes die fluiten, de zon die opkomt en de wereld roze maakt, het geluid en de geur van de zee, samen zijn met de mensen waar ik om geef, zuchttt ik kan nog zoveel meer bedenken, hihi!

tag who i am 6

Ja, ik ben best wel perfectionistisch. Ik wil wat ik doe ook zo goed mogelijk doen. Alles of niks, de middenweg is lastig. Als ik het niet goed kan doen, doe ik het liever niet. Hoewel dit de afgelopen jaren wel ietsje beter is geworden is het ook een eigenschap die echt bij me past en dus is het iets wat je niet zomaar opzij kan zetten.

Zo, nu weten jullie weer aardig wat meer over wie ik ben. Ik had van te voren eerlijk gezegd niet echt verwacht dat het zo persoonlijk zou worden, maar ik vond het erg leuk om te doen!

And who are you?

Vergeet mijn blog niet te volgen op facebook & bloglovin‘!

Geef een reactie

