Ritme zoeken

De laatste weken staan voor mij in het teken van het zoeken van mijn ritme. Met een nieuwe opleiding, nieuwe mensen, dikke engelse schoolboeken, colleges, een eigen huishouden en sociale contacten valt dat nog niet altijd mee…

Eerlijk gezegd valt het me zelfs best zwaar. De colleges kosten veel energie ook al heb ik maar 12 uur per week les. Mijn lichaam heeft het best moeilijk om het allemaal vol te houden. Na school ga ik standaard even liggen, maar om mezelf daarna weer zoveel op te peppen dat ik ook nog schoolwerk of huishoudelijke klusjes kan doen lukt vaak niet. Ik zit dan gerust een uur op de bank voor me uit te staren, niet echt productief dus haha..

Ik merk wel dat ik steeds een beetje beter begin te wennen aan dit ”nieuwe leven”. Mijn doelen voor een dag houd ik laag (of ik doe mijn best om ze laag te houden), liever 5 bladzijdes lezen dan helemaal niks, en als het écht niet gaat dan maar niet. Ik doe wat ik kan en ik hoop dat dat genoeg is. Helaas zijn mijn boeken erg dik (lees:  ong 700 blz per vak) en is mijn eerste deeltentamen al over 1.5 week. Ik begin de druk te voelen, maar dat maakt ook dat ik steeds creatiever word in het zoeken naar oplossingen! ’s avonds languit op de bank voor de tv, en dan in de reclame toch even een boek erbij pakken om een paar bladzijdes te lezen. Het is misschien niet veel, maar alle beetjes helpen en ik geloof echt dat dit soort kleine dingetjes aan het eind het verschil kunnen maken!

Dit alles betekent wel dat de ”extra” activiteiten wat minder aandacht krijgen. Sporten, maar ook mijn blog, schieten er regelmatig bij in. En dat vind ik jammer, heel jammer. Ik merk echt dat ik het bloggen mis, elke keer dat er een onderwerp door mijn hoofd schiet wil ik het liefst direct gaan schrijven, maar op dit moment gaat school even voor. Ik weet zeker dat als ik weer wat meer in het ritme kom ik ook meer ruimte overhoud, maar tot die tijd is het even behelpen. Maar de lol in het bloggen is er zeker nog, en met al die nieuwe psychologische kennis geloof ik dat ik ook wel genoeg onderwerpen heb ;). Energie is het grootste struikelblok op dit moment. Ik moet zien om die zo te verdelen dat bij blijf met mijn schoolwerk en ook nog leuke dingen kan doen. En zo in het begin, met alle nieuwe dingen is dat lastig, maar ik weet zeker dat het me gaat lukken!

Sorry, deze blog is niet zo positief als ik graag zou willen… Volgende keer beter! Tot een volgende blog! 🙂

Hoe vind/vond jij je ritme terug na de vakantie?

 

Vergeet mijn blog niet te volgen op  bloglovin‘ & te liken op facebook!

Een gedachte over “Ritme zoeken

  1. Komt helemaal goed met jou Hannah!
    Heb er vertrouwen in, en als het een x een weekje niet gaat moet je je huisgenootjes maar om verlichting vragen 🙂

    Liefs en een fijn weekend! xx

Geef een reactie

