Grenzen, achteruitgang & sporten

Soms heb je dat, van die dingen waarvan je denkt dat je ze goed onder de knie hebt maar als het er dan op aan komt toch weer tegenvallen. Ik heb dat met grenzen. Over het algemeen gaat dat allemaal best redelijk, maar zodra het winter wordt, ik lichamelijk achteruit ga en de dingen die ”moeten” gelijk blijven loop ik er weer tegenaan. Nu dus.

Ik heb nog steeds niet de ideale manier gevonden. Als ik teveel doe ga ik verder over de grens en dus ook verder achteruit, maar niks doen is ook weer geen optie. En ik wil graag school blijven doen en m’n conditie moet ook op peil blijven (met een slechtere conditie kost alles meer moeite). En dan is er ook nog de wintertijd waardoor wakker blijven tot 21.00 uur een hele uitdaging is. Lastig lastig. Ik probeer krampachtig vast te houden aan alles wat ik deed, ik wil zoveel en ik wil het zo graag. Dus ik blijf colleges volgen, sporten en mezelf wakker houden tot het 21.00 uur is. Leren zit er allang niet meer bij en verder doe ik alleen de hoognodige dingen. Door de weeks dan hè, ik het weekend doe ik zo goed als niks aangezien ik dan eindelijk tijd heb om m’n lichaam te geven waar het zo om vraagt, RUST. Oke, dit was het niet-zo-positieve-deel van deze blog, haha!

Genoeg geklaagd, er zijn namelijk nog meer dan genoeg dingen om blij mee te zijn! Zo heb ik ein-de-lijk iets gevonden wat echt helpt om wakker te blijven! Ik doe sinds een week mee aan de new body makeover van blogilates, dit zijn pilates oefeningen en dit duurt ongeveer een half uurtje tot 45 minuten per keer. Ik begin daar dan rond een uur of 8 mee en tegen de tijd dat ik klaar ben mag ik me al klaar gaan maken voor m’n bedje, ideaal! Ik doe het nog niet zo lang natuurlijk, maar ik moet echt zeggen dat ik het heel erg leuk vind en dat ik me er eigenlijk ook heel goed bij voel. Het voelt voor mij echt als een overwinning om ondanks dat ik me slecht voel toch weer een half uurtje te bewegen. Zo werk ik aan mijn spierkracht, blijf ik lang genoeg wakker en houd ik er ook nog eens een goed gevoel aan over! Ik kan het iedereen aanraden, haha.

Voor nu leef ik -net als de meeste mensen- toe naar de kerstvakantie. Lekker uitrusten, alle kerstfilms voor de 1000e keer kijken, lekker eten en gezelligheid! 🙂

Heb jij ook zoveel zin in de kerst(vakantie)? 🙂

 

Vergeet mijn blog niet te volgen op  bloglovin‘ & te liken op facebook!

Geef een reactie

