2014: een nieuw jaar, nieuwe kansen & goede voornemens!

HAPPY NEW YEAAAR! Een beetje laat, maar zeker niet minder gemeend. Ik hoop dat 2014 een jaar mag worden vol leuke dingen, fijne mensen en wijze lessen. Daar hebben we natuurlijk ook zelf invloed op, er zullen automatisch (leuke of minder leuke) dingen op je pad komen maar er zijn gelukkig ook genoeg dingen die je een handje kan helpen! Die kans grijpt iedereen dan ook graag, elk jaar zitten veel mensen weer vol met goede voornemens. Ik vind het wel een mooi idee, een nieuw jaar, nieuwe kansen, een mooi moment om dingen anders te doen.

change

Maar het heeft ook een keerzijde, ik heb namelijk het idee dat veel mensen het nieuwe jaar gebruiken als reden om hun voornemens nog even uit te stellen. Waarom niet in juni beginnen met sporten of in november gezonder gaan eten? Dan zou er tegen de tijd dat het januari is al heel veel bereikt zijn en dan krijgen we eindelijk een keer originele goede voornemens. Dat gezond eten en sporten hebben we al zó vaak gehoord…

Eigenlijk is elke dag een nieuwe kans. Als je iets wil veranderen kan je daar elke willekeurige dag mee beginnen, en eigenlijk denk ik zelfs dat het beter zou werken als je ”gewoon een dag” zou kiezen. De dag waarop jij besluit dat je het nu écht anders wil gaan doen, het moment dat jij er het meest klaar voor bent en je dus ook echt gemotiveerd bent om het anders te doen.

Ik probeer mijn goede voornemens zo veel mogelijk in te zetten op de momenten die voor mij goed voelen. Zo ben ik in december begonnen met sporten, gewoon omdat ik toen zoiets had van ‘ja, dit ga ik doen’! Voor mij voelt dat heel goed, de dingen veranderen die ik wil veranderen op het moment wat voor mij het best voelt. En het werkt nog ook, ik heb er al 26 workouts op zitten sinds december en volgens mij is dat heel wat meer dan de januari-sporters in de sportschool zullen volhouden!

De overgang naar een nieuw jaar blijft een moment om terug te kijken naar wat er gebeurd is en te bedenken hoe je verder wil. En daar horen de goede voornemens ook bij. Dat is ook goed, een nieuw jaar blijft een mooi moment om het anders te gaan doen. Maar wachten tot het volgende jaar om iets te veranderen, nee. Ik probeer het te verwerken in mijn terugblik momentje. Als ik bedenk wat er allemaal gebeurd is en wat het jaar me heeft gebracht zijn er altijd dingen die me dan pas opvallen, dingen die ik wil veranderen. Zo viel me tijdens mijn terugblik op 2014 op hoe belachelijk weinig foto’s ik heb gemaakt en hoe zonde dat eigenlijk is. Daarmee was er dus één van mijn goede voornemens/doelen voor 2014 geboren, MEER FOTO’S MAKEN. Ik ga dit jaar vaker een camera meenemen als ik iets leuks ga doen en ik ga ook proberen mijn instagram account wat nieuw leven in te blazen haha! Het wordt een picture perfect 2014 🙂 (mijn instagram: xhannahs)

Wat zijn jouw goede voornemens voor 2014?

Vergeet mijn blog niet te volgen op  bloglovin‘ & te liken op facebook!

6 gedachtes over “2014: een nieuw jaar, nieuwe kansen & goede voornemens!

  1. Ik denk ook dat dit een goede werkwijze is, gewoon beginnen met iets doen wanneer het goed voelt (niet perse met het nieuwe jaar). Na een lange pauze ben ik weer begonnen met sporten in december. En midden 2013 ben ik begonnen met het vervangen van (beauty)producten naar dierproefvrije dierproducten.

Geef een reactie

