Happy challenge |Mijn waarden

happy challenge

Vrijdag ging de happy challenge officieel van start en kwam ook gelijk de eerste opdracht online! Het doel van deze eerste opdracht is om terug te gaan naar de basis, wat vind jij nou écht belangrijk in het leven? Dit doen we door onze 3 belangrijkste waarden te beschrijven. Een mooie opdracht om mee te beginnen vind ik, maar ook best een pittige opdracht..Ik weet in grote lijnen wel wat ik belangrijk vind, maar om er maar 3 te mogen kiezen was heel wat wegstreepwerk nodig! Uiteindelijk is het gelukt. Ik ben blijven wegstrepen tot ik uitkwam bij wat voor mij de essentie is. Ik vond het vooral lastig omdat ik bij heel veel dingen het gevoel had van ‘dit vind ik ooooook belangrijk’. Maar essentie is essentie, en dus deel ik nu mijn 3 belangrijkste waarden! 

Ik kwam uit bij de drie P’s, Positiviteit, Persoonlijke groei en Prestatie.

1. Positiviteit

Mijn aller belangrijkste waarde vond ik niet moeilijk te bedenken. Ik heb echt het gevoel dat positiviteit voor mij het verschil maakt tussen ”leven” en ”overleven”. Het heeft moeilijke tijden dragelijk gemaakt en het voegt echt veel toe aan mijn leven. Ik kan genieten van de kleinste dingen en dat maakt het leven echt een stuk leuker! De focus ligt bij mij op de goede dingen, het goede in mensen en de mooie momenten. Al zijn er nog zoveel redenen om verdrietig te zijn, ik probeer er het beste van te maken en het te zien als een uitdaging!

2. Persoonlijke groei

Persoonlijke groei is heel belangrijk voor mij en is gelijk ook een waarde die een heel aantal waarden samenvat. Ik vind het belangrijk om mezelf te blijven ontwikkelen, nieuwe dingen te leren, iets te doen met mijn kennis en mezelf uit te dagen. Ik merk ook echt dat ik dat nodig heb om gelukkig te zijn. En ook alles eruit halen wat erin zit, op zoek naar de beste versie van mij. Leren, groeien, het maakt voor mij alles net een beetje intenser lijkt het wel. Er zijn nog zoveel dingen die ik nog zou willen leren, die ik nog niet weet, maar ook die eigenlijk NIEMAND weet. Er is nog zoveel te leren, te ontdekken, te ervaren. Het maakt me enthousiast en blij, ik heb zoveel zin om nog veel meer van deze wereld te ontdekken! Maar ook over mezelf kan ik nog heel veel leren en ik grijp ook iedere kans aan om dat te doen. Ik ben niet bang om kritisch naar mezelf te kijken, ik vind het zelfs best leuk haha.

3. Prestatie

De laatste waarde die ik heel belangrijk vind is prestatie. Hoewel dit heel belangrijk voor mij is, ben ik er eigenlijk niet zo blij mee. Ik ben veel te veel gefocust op prestatie en hang er ook veel te veel waarde (haha) aan. Ik zou graag willen dat ik een andere had kunnen kiezen voor mijn top 3, maar eerlijk is eerlijk. Ik vind het belangrijk om iéts te doen en om dat iets dan ook nog góéd te doen. Als ik presteer ben ik happy en als iets in mijn ogen mislukt ben ik verdrietig en boos op mezelf. Ik leg de lat hoog en dat werkt soms stimulerend, maar het kan ook heel beperkend zijn. Ik vind het jammer dat het zo werkt, maar op dit moment is dat hoe het is. Ik ga zeker hard aan het werk om prestatie minder belangrijk te maken (ik schreef hier vorige week deze blogpost over) , maar voor nu hoort hij er zeker bij!

Doe jij al mee aan de happy challenge? En wat zijn jouw belangrijkste waarden?

Vergeet mijn blog niet te volgen op  bloglovin‘ & te liken op facebook!

15 gedachtes over “Happy challenge |Mijn waarden

  1. Haha wat leuk zeg dat je de 3 p’s hebt. Je hebt je waarden heel mooi omschreven! Je hebt ook hele andere waarden dan mij, al zat ik ook te twijfelen tussen positiviteit.. Toch ook een hele belangrijke! Mijn stukje komt als het goed is donderdag online, of morgen 😀

Geef een reactie

