Happy challenge |Dream big!

Dromen zonder veel stil te staan bij beperkingen of onmogelijkheden, mooier kan bijna niet. De tweede opdracht in de happy challenge was op zoek te gaan naar je grootste droom. Erg moeilijk vond ik het niet, ik droom graag! Het mooie aan dromen is dat ze heel veranderlijk kunnen zijn en dat je ze zo vaak als je wil kan bijstellen. Wat ik ook fijn vind aan dromen is dat ik er (sub)doelen van kan maken, zo kan ik mijn dromen najagen en misschien zelfs wel waarmaken! Elk mini stapje in de richting van mijn droom voelt in ieder geval ontzettend goed!

dromen

Eigenlijk heb ik heel veel dromen. Voor in de nabije toekomst en voor verder weg. Er zijn zoveel dingen die ik wil doen, wil ontdekken. En eigenlijk zijn het allemaal dromen. Groot en klein, op de korte of lange termijn. Maar dromen zijn over het algemeen iets van jezelf. Delen doe je alleen soms, met de mensen die dichtbij je staan. Dat is dit keer anders. Ik deel mijn dromen met iedereen die geïnteresseerd is om het te lezen. Dat voelt gek, maar ook heel mooi. Dromen Durven Delen.

Eigenlijk is mijn droom in de loop der tijd steeds iets uitgebreid. Er zijn dingetjes veranderd, veel aspecten toegevoegd, ideeën bijgesteld. Toen mijn gezondheid achteruit ging leek mijn droom in duigen te vallen. Maar dat laat ik niet zomaar gebeuren. Opstaan, kijken naar mogelijkheden in plaats van beperkingen, en dromen bijstellen zodat ze wel haalbaar zijn! En eraan werken! Het maakt me gelukkig als ik realiseer dat ik eigenlijk al aan het knokken ben voor mijn droom en deze (mini)stapje voor (mini)stapje steeds dichterbij zie komen.

Oké, en dan nu mijn droom. Mijn ideaalbeeld van de toekomst, de manier waarop ik zou willen dat mijn leven er later uitziet. Ik merk dat ik het spannend vind om dit te delen. Maar zoals ik eerder al zei ook mooi, heel erg mooi.

‘Later als ik groot ben’

Psycholoog. Dat is iets wat ik al heel lang duidelijk heb, ‘later’ wil ik psycholoog worden. Ik wil met mensen werken, ‘iets sociaals’ doen, mensen verder helpen. Aangezien kletsen één van mijn hobby’s is, is mensen helpen door te praten echt iets dat bij mij past. Ik ben ook blij dat dat tot nu toe alleen nog maar van alle kanten bevestigd is, door anderen, maar vooral ook door dingen die ik zelf heb ontdekt. Mijn jaartje maatschappelijk werk, de vakken op de opleiding psychologie, en mijn oneindige (lijkt wel) interesse in mensen.

Dus. Psycholoog. Maar dat is natuurlijk nog maar een heel klein deel van mijn droom. Het liefst wil ik met jongeren werken in de leeftijd 10-25, en als het even kan in mijn eigen praktijk (hmm, maar werken in een team met collega’s lijkt me ook heel erg leuk!). In ieder geval wil ik lekker dicht bij mijn werk wonen. Want ik wil ook heeeel graag de liefde van mijn leven ontmoeten en samen kindjes krijgen. Een aantal dagen in de week (3 of 4) werken en de rest thuis zijn bij mijn gezin en leuke dingen doen! Dat vind ik heel erg belangrijk, genieten van het leven.  Lekker lunchen met vriendinnen, shoppen, uit eten met mijn geliefde, leuke dingen doen met de kinderen, sporten, lekker op vakantie, ik zie het al helemaal zitten! En ik hoop ook echt dat ik later nog zal bloggen. Dat ik er dan nog steeds zoveel plezier in heb, dat ik een leuke groep volgers heb en dat het dan nog steeds mijn me-time momentje in de dag kan zijn. Even tijd voor mij alleen, even doen wat ik leuk vind!

En dan is er nog iets wat ik heel graag zou willen: ontdekken. Reizen, iets meer van de wereld zien. Ik zou heel graag naar Amerika willen, maar ook Australie en Afrika trekken me wel. Als ik foto’s zie krijg ik direct het gevoel van ‘JA, dat wil ik in het echt zien’. Maar het hoeft niet per se ver weg, ik wil ook graag dingen ontdekken die wat dichterbij zijn. Zo lang ik maar kan blijven leren en nieuwe dingen kan blijven ontdekken is het voor mij al snel goed. Eten in een sterrenrestaurant, een bijzondere sport uitproberen, meer leren over andere culturen, een nieuwe taal leren, noem maar op. Ontdekken, ontdekken, ontdekken. En dan het liefst niet alleen. 🙂

Gelukkig zijn, en dat geluk kunnen delen met anderen, dat lijkt mij echt het mooiste wat er is!

Het is nog niet zover, maar ik ben hard aan het werk om mijn dromen na te streven. Er zitten hobbels in de weg en het is echt niet altijd makkelijk. Soms is het ook eng, omdat dromen zo kwetsbaar zijn. De ene keer lijken ze heel dichtbij en haalbaar, maar even later lijkt het alsof het altijd bij een droom zal blijven. Maar voor mij is er geen betere motivatie dan een droom! Het is een uitdaging, maar elk stapje in de goede richting voelt ontzettend goed! Ik zal altijd blijven vechten voor mijn dromen, mijn geluk…

Dromen Durven Doen.

Wat is jouw droom? En wat doe jij er aan om die te verwezenlijken?

Volg mijn blog op  bloglovin‘ & like ‘m op facebook! 🙂

11 gedachtes over “Happy challenge |Dream big!

  1. Pingback: Happy Challenge – Week 2: Dromen | Zowiezoe

  2. Mooi geschreven.
    Het is geweldig om je dromen uit te zien komen, maar dromen van vandaag hoeven niet de dromen van morgen te zijn. Geniet van het wakker zijn, en leef vandaag!
    Groetjes Elise

Geef een reactie

