Persoonlijk | Onzekerheid

Ik weet het, er zijn zoveel mensen onzeker. Ik ook. Ik houd me te veel bezig met wat anderen misschien zouden kunnen denken of vinden. Maar vooral ook met of ik het zelf wel goed genoeg vind. Een beetje onzekerheid is niet erg, maar ik voel me er beperkt door. Ik wil niet meer oneindig twijfelen of het wel goed of leuk genoeg is, en of ik wel goed of leuk genoeg ben. Ik ben goed zoals ik ben. Net als jij overigens, want dit geldt natuurlijk voor iedereen!

onzeker

Zeggen dat je iets niet meer wil is natuurlijk de eerste -maar ook de makkelijkste- stap. Er iets mee doen is een heel ander verhaal. Toch ga ik het proberen, stapjes zetten richting meer zelfvertrouwen. Ik heb er veel over getwijfeld, maar ik ga het gewoon doen! En daar gaan jullie ook iets van merken… Mijn onzekerheid beperkt me namelijk ook in het bloggen. Telkens is daar die twijfel. Is het wel leuk genoeg? Is het niet te oppervlakkig? Kan ik dit wel? Lijkt het niet teveel op wat anderen doen? Die twijfel zal natuurlijk niet zomaar weggaan, maar ik kan me er wel minder door proberen te laten beperken. Dus dat is wat ik de komende tijd ga proberen te doen! En ik moet zeggen, sinds ik dat heb besloten heb ik zoveel meer ideeën en ook zoveel meer plezier in het bloggen. De afgelopen week is de tv nauwelijks aangeweest, ik sta op met bloggen en ik ga ermee naar bed. Ik lees veel blogs, reageer op anderen, werk nieuwe ideetjes uit, en het voelt zo goed!

Ik ga proberen zoveel mogelijk los te laten wat anderen er misschien van zouden kunnen vinden. Ik ga lekker mijn eigen ding doen. In de grote lijn deed ik dat natuurlijk al wel, alle artikelen die online staan heb ik met plezier geschreven! Toch wil ik het breder trekken. Ik hoef niet alleen maar persoonlijke artikelen te schrijven. In de omschrijving van mijn blog staat niet voor niets ”Ik deel hier mijn ervaringen, ideeën, geluksmomentjes en dingen die mij inspireren.” ! Ik zal zeker persoonlijke artikelen blijven plaatsen, dat past bij mij. Maar er zijn nog zoveel meer dingen waar ik blij van word en die ook zeker een plekje op mijn blog verdienen! Die artikelen zullen op zich misschien oppervlakkiger zijn, maar uiteindelijk dragen ze bij aan een completer beeld van wie ik ben.

Al met al zal er dus meer variatie komen in de artikel die ik schrijf. Niet alleen meer persoonlijk, maar gewoon ALLES wat ik de moeite waard vind om te delen. Dingen die ik moeilijk vind, dingen waar ik blij van word, lekkere recepten, een photo diary en in de toekomst misschien wel outfits (ja, daar is de onzekerheid weer…). Ik hoop dat hierdoor mijn plezier in het bloggen nog meer zal toenemen (voor zover dat mogelijk is, haha) en ik hoop dat jullie mijn artikelen met plezier zullen (blijven) lezen!

Volg mijn blog op  bloglovin‘ & like ‘m op facebook!

15 gedachtes over “Persoonlijk | Onzekerheid

  1. Heel goed dat je kiest voor wat jij zelf leuk vindt. Je kunt toch nooit iedereen tevreden stellen, dat is zowel jammer als een opluchting 😉 Je schrijft in ieder geval leuk, dus ben benieuwd naar wat er nog komen gaat! 🙂

  2. Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik ben zelf nog niet zo lang bezig met bloggen, maar ik kan soms best onzeker zijn. Vooral blijven doen wat je zelf leuk vind. Je schrijft leuk, dus het komt vanzelf wel goed.

  3. Mooi geschreven en erg herkenbaar! Ook ik voel mij wel eens onzeker over mijn blog. Zo kan ik ’s avonds tien keer hetzelfde artikel nalezen vooraleer ik het inplan, maar dat heeft ongetwijfeld ook met mijn perfectionisme te maken.

  4. Ah, zo herkenbaar! Ik heb soms echt van die weken waarin ik niet meer weet wat ik wel of niet wil. Of dat ik denk dat ik TOTAAL niet kan schrijven. Klote is dat. Maar je moet gewoon lekker je eigen ding doen inderdaad! Ik blijf in ieder geval lezen!

  5. Goed zo meid, blijf zo doorgaan! Mensen blijven altijd roddelen en dingen van je denken, dat zal nooit veranderen, er moet ergens over worden gepraat. Het enige wat kan je veranderen is jouw kijk hierop en hoe jij hiermee kan omgaan

  6. Ik kom net op je blog terecht en vind het knap dat je zo open bent over je onzekerheid! Ik kom net van een blogpauze af van 3 maanden waarin ik zelfs even een momentje had dat ik wilde stoppen, maar nu ik dat heb losgelaten heb ik er veel meer plezier! Lekker bloggen over wat je maar wilt op jouw eigen stukje internet:)

  7. Onzekerheid heeft mij ook heel lang tegengehouden in mijn ontwikkeling. Maar ik ben stappen aan het zetten. En ja twee stappen vooruit worden soms gevolgd door een stapje terug. Maar als ik eens uit mijn comfortzone stap dan geeft dat een enorme kick. Ga zo door!

  8. Pingback: Happy challenge | Verandering | Dancing in the rain

Geef een reactie

