Happy challenge | Verandering

Alweer de vierde opdracht in de happy challenge! Deze opdracht voelt voor mij echt als een stapje vooruit. Het is goed om stil te staan bij je waarden en dromen, maar nu gaan we er ook echt iets mee doen! Deze week is de opdracht om 3 dingen te bedenken die je wil toevoegen/maximaliseren in je leven en om 3 dingen te bedenken waar je minder energie aan wil besteden! Concrete actiepunten dus!

verandering

Ik ben op zoek gegaan naar dingen waarvan ik denk dat die me gelukkiger zouden maken om zo een stapje in de richting van mijn droom te zetten. Gelukkiger worden door goede dingen toe te voegen en minder goede dingen te verminderen. Het klinkt eigenlijk heel logisch, door afstand te nemen van de minder goede dingen blijft er meer ruimte over voor de goede!

Wat ik wil toevoegen:
– Meer energie steken in sociale contacten

Ik word happy van het contact met anderen, hoogste tijd om dit meer uit te buiten haha! Doordat ik zo weinig energie heb schiet het er wel eens bij in om leuke  dingen te doen, maar dat is juist zo belangrijk. Ik wil hier graag mee bezig door meer initiatief te tonen. Mensen uitnodigen, concrete voorstellen doen voor een afspraak, maar ook kleine dingen zoals een berichtje op facebook of whatsapp.

– Een positiever zelfbeeld

Dit is iets waar ik zeker meer van wil! Ik wil positiever over mezelf denken zodat ik beter in m’n vel ga zitten. Ik ben goed zoals ik ben. En dat is niet afhankelijk van wat ik doe of van wat dan ook. Ik ben net zo goed en leuk als ieder ander. En ik wil er graag meer energie in steken zodat het ook echt zo gaat voelen. Ik BEN net zo goed als een ander, dus mag het ook zo voelen!

– Bewust bezig zijn en productiviteit

Vooral bewustwording vind ik belangrijk, en ik denk dat als ik bewuster bezig ga mijn productiviteit automatisch omhoog zal gaan. Ik wil bewuster bezig zijn met wat ik doe, op alle vlakken. Ik wil niet meer na een middagje niksen op het internet een schuldgevoel hebben. Een middagje internetten mag best, maar als ik er bewust voor kies kan ik er meer van genieten en houd ik er ook geen schuldgevoel aan over. Een dagje besteden aan mn blog, prima maar wel bewust! Ik denk dat als ik er bewust voor kies om iets te gaan doen ik er dan ook beter mee bezig ga, dat is dus meer genieten en productiever werken aan dezelfde activiteit! Zo wil ik het ook gaan doen met eten bijvoorbeeld. Vooral in tentamenweken ben ik geneigd om ”te eten om het eten”, en dat is eigenlijk natuurlijk onzin. Als ik een keer een zak chips leeg wil eten moet dat gewoon kunnen, maar dan wil ik er wel bewust van genieten!

Waar ik minder energie in wil steken
– Twijfelen/ onzekerheid

Dit is eigenlijk een klein beetje de tegenhanger van het positieve zelfbeeld. Ik wil graag minder onzeker zijn, maar me er vooral minder door laten beïnvloeden. Daar schreef ik laatst al een artikel over. Ook wil ik graag minder twijfelen in algemene zin, twijfelen aan mezelf maar ook twijfelen bij het maken van keuzes. Het is echt niet zo belangrijk om de perfecte deo te kiezen als je in de kruidvat staat. En ook al zou ik een keer iets kiezen wat echt niet werkt of fijn of lekker is, SO WHAT.

– Perfectionisme

Het mag allemaal wel wat minder perfect. Of nouja, op dit moment wil ik het vooral allemaal heel perfect. Maar eigenlijk is dat ontzettend zonde van mijn energie, tijd en aandacht. Ik kan ook gewoon stoppen als het ‘voldoende’ is en daarna iets anders gaan doen. Oke, niet echt gewoon natuurlijk. Maar toch, in mijn ogen kan het niet perfect dus waarom zou ik dan zoveel moeite doen om het perfect te krijgen?

– Negativiteit

Ik vind van mezelf dat ik wel redelijk positief ben. Ik ben ook snel geneigd om mensen die negatief zijn mijn positieve kant van het verhaal te laten zien. Aan de ene kant is dit natuurlijk mooi, maar toch wil ik hier minder energie in steken. Negativiteit kost namelijk heel veel energie. En dan bedoel ik niet de negativiteit van ”ik zit er even doorheen”, dat heeft iedereen wel eens en dat mag er gewoon zijn. Natuurlijk voel je je wel eens kut, en heb je het wel eens moeilijk. Er zijn echter ook mensen die altijd de negatieve kant belichten en daar wil ik juist minder energie in steken. Zo heb ik al een aantal mensen ontvolgd op twitter omdat ik vond dat zij te vaak te negatief waren en ik me daar aan ging irriteren. Positiviteit voelt goed en geeft energie dus ik ga proberen me daar zoveel mogelijk mee te omringen!

Al met al weer een mooi rijtje met actiepunten! Het zal best lastig worden om dit te veranderen, maar dat zal ik dan maar zien als een uitdaging! Elk stapje richting meer geluk is mooi meegenomen 🙂

Wat wil jij veranderen?

Volg mijn blog op  bloglovin‘ & like ‘m op facebook!

5 gedachtes over “Happy challenge | Verandering

  1. En speciaal om wat extra positiviteit jouw kant op te sturen: Het hartje dat ik op mijn blog had beloofd!

    Happy Valentines!

    (¯`·.·´¯) (¯`·.·´¯)
    `·.¸(¯`·.·´¯)¸ .·
    ×°× ` ·.¸.·´ ×°×

Geef een reactie

