Happy Challenge | Dankbaarheid

Ik loop ondertussen een paar weekjes achter met de happy challenge, maar dat betekent zeker niet dat ik er niet meer mee bezig ben! Ik ben tegelijk met de anderen begonnen aan de opdracht over dankbaarheid, maar ik heb niet eerder de tijd/energie gevonden om het ook echt uit te werken helaas… De opdracht was om een week lang elke dag een dankbaarheidslijstje te maken. Dit heb ik vol enthousiasme gedaan en ik vond het echt een hele fijne opdracht. Elke avond voor ik ging slapen ging ik er even voor zitten en schreef ik in mijn notitieboekje waar ik die dag dankbaar voor was. Een fijn positief bewustwordingsmomentje aan het einde van de dag, dat voelde echt heel erg goed!

dankbaarheid

Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd om dingen niet dubbel te noemen. Voor dit artikel voeg ik mijn dankbaarheidslijstjes van de hele week samen, maak je klaar voor een heleboel dankbaarheid! 🙂

♥ Verse cake. Ik had zelf cake gebakken en ik kan daar echt zo van genieten! Eerst lekker de keuken in en daarna genieten van een plakje verse cake dat nog een beetje warm is. NOM.

♥ Dat mijn ouders weer gezellig thuiskwamen. Zij waren een paar daagjes weg in de voorjaarsvakantie, dus toen was ik een paar daagjes alleen thuis met mijn zusje. Dat was heel gezellig, maar ik vond het ook wel weer fijn dat mijn ouders terugkwamen. Gezellig weer bijkletsen!

♥ Dat ik me eindelijk weer iets beter voel. In de voorjaarsvakantie had ik eindelijk de tijd om een beetje bij te komen en dat was ook hard nodig. Gelukkig begon ik me na een weekje bankhangen toch echt iets beter te voelen!

♥ Dat mijn hoofd weer een beetje begint te werken. Tja, mijn hoofd deed het niet meer. Klinkt misschien stom, maar ik kon echt niets meer hebben. Na een kwartiertje lezen kreeg ik hele heftige hoofdpijn zodat ik de rest van de dag eigenlijk niks meer kon. Ook dit werd weer wat beter gelukkig, want er moet flink gelezen worden voor school…

♥ Dat ik weer lekker aan het sporten ben. Ik besloot op 1 maart het sporten weer op te pakken en de kalender van maart helemaal te gaan volgen op blogilates.com. Ik voelde me zo gemotiveerd en had er superveel zin in, een heerlijk gevoel! Tot nu toe doe ik het redelijk trouw elke dag, op een enkele uitzondering na als het echt niet lukt. Ik voel me er echt heel goed bij en ik merk dat ik steeds ietsje sterker word, fijn!

♥ Just dance spelen met mijn zusje. Na een week van vooral op de bank liggen en veel slapen vond ik het heerlijk om weer een beetje in actie te komen. En just dance is ook gewoon een heel leuk spel haha. Word ik vrolijk van!

♥ Dat ik heb kunnen uitslapen. Yay, uitslapen! Ik ben daar echt zo slecht in, maar die ochtend sliep ik tot 9 uur, heerlijk! Dat is voor mij echt laat trouwens haha, normaal ben ik altijd rond 7 uur al wakker.

♥ Vakantieplannen. Het levert bij ons thuis nog wel eens wat stress op om een vakantie te plannen, maar het idee om deze zomer op een fijne plek te zijn met een lekker weertje maakt alles goed! Zin in zomerrrrr 🙂

♥ Eindelijk lente. 2 maart besloot ik dat het lente was. Het was heerlijk weer en ik zat vol lentekriebels haha. Ik ben dan ook heerlijk naar buiten gegaan en heb genoten van het fijne weertje.

♥ Dat ik heerlijk happy hyper was. Ik ben vaak blij hoor, dat wel, maar zó mega stuiterend vrolijk gebeurt niet zo vaak. De lente haalt het beste in me naar boven denk ik dan maar, hihi.

♥ Dat ik mijn feelgoodmood kon delen via mijn blog. Ik vond het echt heel erg leuk om mijn happiness te kunnen delen met ”de wereld”. Ik hoop dat mensen er net zo vrolijk van werden als ik!

♥ Dat ik voor het eerst dit jaar weer heb kunnen trampolinespringen. Blame it to the lentekriebels haha. Elk jaar weer krijg ik dan zoveel zin om naar buiten te gaan en de trampoline onveilig te gaan maken. Ik houd het dan misschien niet zo lang vol, maar het gevoel is echt heerlijk!

♥ Dat ik de salto nog steeds kan. Het is elk jaar maar weer afwachten, maar het lukte me nog. Jippieeee haha

♥ Dat ik helemaal blij werd van een mooie outfit. Ik was helemaal blij en had zin om even een nieuwe outfit aan te trekken en het stond heel mooi! BIJNA durfde ik outfitfoto’s te gaan maken, bijna…

♥ Dat ik me weer even heel energiek voelde. Al was het maar een momentje, het voelt zoooo goed. 🙂

♥ Dat ik overal weer helemaal zin in heb. De lente maakt alles leuker lijkt het wel. En mijn mijn happy hyper mood kwam ook een mega levenslust opzetten ofzo. Niet dat ik anders nooit ergens zin in heb, maar ik bruiste ineens van de ideeën.

♥ Dat het steeds eerder licht wordt. Heerlijk dat de dagen weer wat langer worden. Als ik nu opsta schijnt de zon vaak al lekker naar binnen en dat maakt het begin van de dag zoveel fijner!

♥ Leuke interacties op twitter. Kleine simpele dingen misschien, maar twitter kan echt zo leuk zijn!

♥ Paaseitjes. Ik kwam weer op mijn kamertje in Groningen en mijn ouders hadden een schaal paaseitjes achter gelaten. Heerlijk, ik hoooooou echt van chocola!

♥ Heerlijk weer op mijn eigen plekje zijn. Ik vind het altijd heel leuk bij mijn ouders, maar ik vind het ook heerlijk om weer lekker mijn eigen ding te doen. Niemand om rekening mee te houden, doen wat ik wil en wanneer ik het wil, dat kan ik echt missen in zo’n week!

♥ Dat ik iets eerder gestopt ben met sporten en dat ik dat oké vond. Als ik eenmaal een doel stel doe ik alles om dat te halen. Ik was die dag heel erg moe en sporten ging dan ook niet echt lekker, uiteindelijk besloot ik maar om te stoppen. En eigenlijk was dat best wel prima!

♥ Ontbijt met yoghurt. Je hebt het al meerdere keren voorbij kunnen zien komen in mijn diary’s, ik geniet van mijn lactosevrije yoghurtontbijtjes. Met muesli of cruesli, met appel en kaneel of met een banaantje, ik vind het helemaal heerlijk. Grappig hoe bijzonder het eten van yoghurt kan zijn hihi..

♥ Dat ik eindelijk weer een keertje heb bijgekletst met lieve meiden. We hadden elkaar al een hele tijd niet gesproken, maar het was direct weer helemaal gezellig! Daar krijg ik ook altijd weer nieuwe energie van 🙂

♥ ’s ochtends naar school fietsen terwijl de zon schijnt. Het is dan nog wel fris, maar ik vind het een heerlijke manier om wakker te worden en ik word altijd direct vrolijk van de zon!

♥ Buiten zitten zonder jas. Jaja, het kon weer! Ik zat heerlijk op mijn balkonnetje zonder jas, elke keer weer de bevestiging dat de lente is begonnen! Van mij mag dit eeuwig duren zo.

♥ Wifi hebben terwijl de stroom is uitgevallen. Vraag me niet hoe, maar het hele gebouw had geen stroom meer en toch kon ik meeliften op wifi (waarschijnlijk van de overburen). Dikke prima!

♥ Spierpijn. Klinkt misschien gek, maar ik vind spierpijn echt fijn. Het is zo anders dan de pijn die ik anders voel. Het geeft me het gevoel dat ik gezond ben, gezond & alive!

♥ Praktische lessen op school. Hoe wel ik het niet altijd even leuk vind, vind ik het echt heel fijn dat we sinds dit blok ook een echte praktische les hebben op de opleiding. Een fijne aanvulling op alle college’s en dikke boeken!

♥ Dat mijn rustplekje verplaatst is van mijn bed naar buiten. Bijkomen in de zon, beter kan niet! Eigenlijk moet ik nog wel een keer een stretcher of zoiets kopen, dan kan ik pas écht lekker buiten rusten.

Pfoeeeee wat een feelgood dankbaarheid! Zoals ik al zei vond ik het heel leuk om de dankbaarheidslijstjes te maken, maar misschien was het nog wel leuker om het nu allemaal nog een keer bij langs te gaan. Ik werd er direct weer helemaal vrolijk van! ♥

Waar ben jij dankbaar voor?

Volg mijn blog op  bloglovin‘ & like ‘m op facebook!

7 gedachtes over “Happy Challenge | Dankbaarheid

  1. Leuk lijstje Ook erg goed om stil te staan bij wat we allemaal hebben! Zelf ben ik dankbaar dat mijn familie en vrienden gezond zijn, en dat ik in een fijn land woon, en dat de lente er weer aankomt 😉

  2. Eigenlijk kan ik het niet beter onder woorden brengen dan svenja, maar waar ik ook dankbaar voor ben is dat ik dankbaar kán zijn ^^ verder is je blog echt super leuk! Ik zal zeker nog een keer komen!

  3. Leuke en mooie lijst! Goed om er inderdaad bij stil te staan en ik denk dat het ook de positiviteit in je leven bevorderd, vooral wanneer je even in een dipje ziet en dan kijkt waar je allemaal dankbaar voor bent, dat is nog een heleboel gelukkig:) Goed dat op deze manier de nadruk wordt gelegd op wat goed gaat, want eigenlijk in feite gaat er in het leven meer goed dan fout, alleen zien wij mensen dit vaak niet.

  4. Super leuk lijstje! Ik begin elke maand vol goede maand aan de kalender van Blogilates, maar ik geef altijd halverwege op. Echt stom van mezelf.

Geef een reactie

