SUMMER GOAL | Running 5k

Hi! Meet miss twijfelkont.. Haha. Ik kan echt zo lang nadenken en twijfelen voordat ik ergens aan begin. En uiteindelijk hak ik dan ”ineens” (alsof het impulsief is na weken/maanden twijfelen hahaha) de knoop door. Zo ook met hardlopen. Eigenlijk twijfel ik daar zelfs al jaren over. Tijdens mijn revalidatietraject ben ik al voorzichtig begonnen met hardlopen en dat ging op de loopband best oke. Toen we meer buiten gingen oefenen bleek het toch nog wel tegen te vallen en na mijn ontslag ben ik het eigenlijk gewoon ”vergeten”. Vorig jaar had ik ook echt weer zin om te lopen dus ik trok een paar oude schoenen aan (hoe fout!!) en liep een klein rondje. Nou, dat ging dus echt voor geen meter… Hardlopen zonder goede schoenen is voor iedereen slecht, maar als je lichaam al behoorlijk brak is is het echt een no go. Na dat rondje had ik zoveel extra pijn en ellende dat ik het wel weer even genoeg vond. Toch bleef het kriebelen. Ook mede door alle enthousiaste en inspirerende artikelen die geschreven worden over hardlopen. Ik wil ooooook! Maar ik zou nooit meer hardlopen zonder goede schoenen. En dat was direct ook hetgeen dat mij het meest tegenhield, geld uitgeven aan iets waarvan je niet eens weet of je het vol gaat houden…

Knopen doorhakken

Zo bleef ik dus twijfelen. Ik besloot het maar uit te stellen tot de zomervakantie. Tot we een avondje gingen barbecueën bij de buren. We kregen het over hardlopen, mijn buurmeisje loopt ook en ze vertelde dat het haar zo leuk leek om een keer een wedstrijd te lopen. Natuurlijk gaat het gesprek dan direct over naar de colorrun, wat zou dat gaaf zijn! Ik zei dat ik heel graag met haar mee zou willen, maar dat ik wel genoeg tijd wilde om te trainen en rustig op te bouwen. Toen zijn we gelijk achter de computer gaan zitten op zoek naar een colorrun over een paar maanden. De meeste runs zijn rond deze tijd, dus in de buurt was er niet echt iets maar uiteindelijk vonden we er een eind augustus in Gorinchem. We hebben ons toen direct ingeschreven, yesss we gaan het doen!

hardloopschoenen

Voorbereidingen

Maar dan moet je ineens beginnen… Ik besloot te gaan voor het programma van Evy omdat dat rustig opbouwt en ik daar veel goede dingen over heb gehoord. En er moesten natuurlijk goede schoenen komen! Ik ben naar runnersworld gegaan en heb daar een uitgebreide loopanalyse laten doen en op basis daarvan heb ik de  schoenen gekocht die het best bij mij zouden moeten passen. Ik ging voor de nike zoom structure +17, mijn nieuwe parterns in crime haha!

Start to run

Evy was er klaar voor en ik had goede hardloopschoenen gekocht. Tijd om te beginnen! Ondertussen heb ik de eerste en tweede les er al opzitten en het viel me niet tegen. Natuurlijk heb ik het wel zwaar gehad onderweg, maar ik heb het wel uit kunnen lopen! Als ik zo doorga moet die 5k eind augustus helemaal goedkomen hihi 🙂

Dromen, Doorzetten & Waarmaken

Dat is het plan voor komende periode! Ik heb super veel zin in de ”wedstrijd” eind augustus, maar ik heb ook echt heel erg veel zin in de weg ernaar toe. Het voelt echt supergoed om aan mijn conditie te werken en het geeft me echt een boost als ik een les heb kunnen uitlopen. Wie had dat ooit gedacht?! Het voelt echt geweldig! ♥

En natuurlijk blijf ik verder dromen. Zo zou ik volgend jaar heel graag 10k lopen tijdens ”we own the night”  in een toffe europese stad! Ik weet dat ik nu ineens wel heel veel wil, maar dromen mag toch?! Wie weet sta ik volgend jaar aan de start in Milaan, Londen, Parijs, Berlijn of Amsterdam… Zuchtt. 🙂

Heb jij nog tips voor een beginnende enthousiaste hardloper? 

Volg mijn blog op  bloglovin‘ & like ‘m op facebook!

 

 

7 gedachtes over “SUMMER GOAL | Running 5k

  1. Ik ben ook zo’n twijfelkont. Ik heb een tijdje hardgelopen en ik begon nog rustiger dan met Evy en ik had het opgebouwd, zodat ik 1 minuut achter elkaar kon lopen zeg maar, want dat lukte in het begin niet eens. Maar toen ben ik er weer mee gestopt en nu wil ik toch weer eigenlijk, maar dan moet ik wel profi schoenen kopen, maar ja als ik het dan niet volhoud is het zonde. Goed dat jij nu gewoon lekker begonnen bent en dat je gelijk een doel voor jezelf hebt opgesteld.

    XX
    Michelle

  2. Bij mij ging het ook zo, heel lang twijfelen en uitstellen maar dan toch ineens doen! Ik vind Evy trouwens qua opbouw best wel snel, of zou dat dan aan mij liggen? Vorig jaar heb ik het hele schema afgerond en kon ik 5k lopen, maar ben dit jaar weer opnieuw begonnen omdat heel mijn conditie weer foetsie was helaas 😦 Succes met hardlopen!

Geef een reactie

