Vakantie & moeten

Het is alweer een hele tijd vakantie. Sommige mensen zijn zelfs alweer aan het werk of moeten alweer bijna naar school. Ik gelukkig niet. Doordat ik mijn tentamens in één keer haalde heb ik een heerlijk lange vakantie. Het voelt bijna als een eindeloze vakantie. 7 weken vakantie heb ik er al opzitten en toch heb ik nog 3 weken te gaan. Heerlijk vind ik het. Even niks moeten, tijd en energie voor andere dingen en gewoon even rust. 

vakantie

Dat niet moeten was wel even wennen trouwens. Op donderdag maakte ik mijn laatste tentamen en de maandag erna zat ik in het vliegtuig. Ik had geen idee of ik mijn tentamen had gehaald, want natuuuuurlijk zetten ze bij het laatste tentamen de antwoorden net niet op internet. Zucht. Maar wat ik altijd zo fijn vind aan vliegvakanties is dat het loslaten er zo makkelijk van gaat. Je zit een paar uurtjes in een stoel, stapt uit & voila: welkom in een andere wereld. Ik heb echt ontzettend genoten van dat weekje in die andere wereld. En halverwege de week kreeg ik alsnog het verlossende mailtje; tentamen gehaald!

Daarna begon de vakantie ”echt”. En toen kwam mijn aversie tegen dingen moeten opzetten. In de tentamenweek had ik zoveel zin om te bloggen, maar ik had mijn tijd nodig om te leren. Toen ik eenmaal de tijd weer had voelde het teveel als moeten. Ik vind het heerlijk om te bloggen en ik snap ook nog steeds niet helemaal waar dat gevoel vandaan kwam, maar ik besloot om maar gewoon mee te gaan in dat gevoel. Als ik even niet wil bloggen, dan doe ik het even niet. Soms moet je gewoon even doen wat goed is voor jezelf. Ik wist dat ik er wel op kon vertrouwen dat het op een gegeven moment weer zou gaan kriebelen, ik vind het gewoon te leuk om op te geven!

En dat moment kwam afgelopen week. Ineens was het er weer. De behoefte om te schrijven. Om te delen. Dus ik ga weer vrolijk verder. Verder met schrijven, verder met genieten van mijn laatste weken vakantie. Het voelt fijn om weer ruimte te hebben om te schrijven. Om weer uurtjes achter mijn laptop door te brengen en om een keer iets te doen met die zoemende ideeën in m’n hoofd. Ik heb het gemist. 

 

Volg mijn blog op  bloglovin‘ & like ‘m op facebook!

11 gedachtes over “Vakantie & moeten

  1. Ten eerste: SUPER knap dat je al je tentamens heb gehaald! Toch biopsychologie wel? Ik vind de vakantie bij psychologie altijd net iets te lang, ik word er super rusteloos door. Ben nu alvast begonnen in mijn studieboeken Nederlands (zo spannend!). Helemaal niet erg hoor, zo’n pauze, ik heb dat zelf ook. Forceren is niet altijd goed. Maar wel blij dat je terug bent!

  2. Ik heb ook nog 3 volle weken vakantie. Ik moet wel werken af en toe, maar voor de rest wordt het enorm genieten. Ik ben ook weer begonnen met bloggen, ik was gestrand en wist niet hoe ik verder ermee moest. Ik heb weer energie en zin er in. Je moet inderdaad gewoon doen wat goed voor je is, het is belangrijk om geen dingen te gaan forceren als je er nog niet klaar voor bent. Geniet van je vakantie!

  3. Knap dat je je tentamens allemaal in 1 keer hebt gehaald, erg goed!
    10 Weken vakantie?! Ik zou na twee weken al gillend gek worden, volgens mij 😉 Veel plezier nog met de laatste weekjes, zodat je lekker fris en fruitig aan het komende jaar kunt beginnen!

  4. Wat heerlijk dat je tien weken vakantie hebt! Maar je hebt het verdiend, wat je had alle tentaments gehaald, top! Echt fijn dat je in de vakantie niets moet. En soms even voor jezelf kiezen is helemaal niet erg, alleen maar fijn 🙂

Geef een reactie

