SUMMER GOAL | I did it!

Ik heb jullie tussendoor natuurlijk niet geupdate, maar mijn zomer stond ook zeker in het teken van het behalen van mijn doel. 5 kilometer hardlopen tijdens ”colour my summer” in Gorinchem op 30 augustus, het laatste weekend van de zomervakantie (voor mij). In het begin denk je nog dat je wel genoeg tijd hebt, maar dat werd al snel anders! Door vakanties, lichamelijke dipjes en dagjes weg vloog de tijd voorbij. Op 30 augustus had ik dan ook nog niet echt het gevoel dat ik het aan zou kunnen. Ik was net terug van vakantie en het hardlopen ging niet zo soepel, niet echt een lekkere basis… Maarja als je je hebt ingeschreven dan ga je er ook voor!

Voorbereiding

Ik had bedacht dat ik het hardlopen zou gaan opbouwen met hulp van Evy. Het leek me een handig programma en ik had van verschillende mensen positieve verhalen gehoord. Op zich werkt Evy erg prettig, doordat zij aangeeft wanneer je moet wandelen of hardlopen hoef jij je verder alleen maar bezig te houden met het lopen zelf. Alleen ik ging natuurlijk niet altijd heel netjes 3 keer per week trainen. En op een gegeven moment gaat het dan niet meer snel genoeg. Dus ehh ja. Een week of drie voor de colourrun heb ik Evy gedumpt en ben ik meer gaan trainen op afstand. Niet dat dat zo geweldig ging trouwens, maar het gaf wel meer rust dat ik wist dat ik in ieder geval 3 kilometer aan een stuk kon lopen (met Evy gaat het om het aantal minuten en door de pauzes tussendoor had ik niet het gevoel dat ik echt iets bereikte). Dus ik kon 3 kilometer hardlopen en ik moest 5, ehm tjaa. Tot zover de voorbereidingen hahaha.

Let’s do this

Zonder veel vertrouwen, maar wel met heel veel zin zaten we op 30 augustus al vroeg in de auto naar de andere kant van het land. Gelukkig geen files en we waren dus mooi op tijd op de plaats van bestemming. Startnummers ophalen, omkleden een banaantje eten en we waren helemaal ready to go! Toen we aankwamen was er helaas wel direct de eerste tegenslag; regen! ;( Maar daar gingen we ons natuurlijk niet door laten tegenhouden.

The run

Toen we vertrokken was het gelukkig alweer een beetje droger geworden. Een beetje miezer vind ik zelfs altijd wel lekker tijdens het hardlopen, dan wordt je niet zo warm. Elke kilometer was er een kleurpunt, en telkens kreeg je een andere kleur over je heen. De eerste kilometers ging het lopen best lekker. Na 2.5 kilometer werd het toch wel zwaarder. Door enge stukjes in het parcour moest ik af en toe een stukje wandelen en dat kwam me eigenlijk wel goed uit ;). Natte trappen en gladde steile stukjes zijn niet echt geschikt om over te rennen. Verder heb ik wel alles gewoon gerend, dus dat viel me niet tegen! De laatste 1,5 kilometer heb ik het wel echt heel zwaar gehad, maar ik heb het gered! Heel mooi gekleurd en nog best wel heel nat kwam ik over de finish. Uiteindelijk was het zelfs nog iets meer dan 5 kilometer, mijn nike + app gaf een afstand van 5.47 km en daar heb ik 37 minuten over gedaan. Best netjes, al zeg ik het zelf! En nog genoeg ruimte voor verbetering haha.

colorrun

 

Ik vond het een hele gave ervaring en dat het ook lichamelijk echt een hele overwinning was maakte het extra speciaal. Ik ben zo blij dat ik dit heb kunnen doen! Ik heb er hard voor gewerkt om hier te komen, en het geeft zo’n superkick als het dan ook daadwerkelijk lukt!

 

Volg mijn blog op  bloglovin‘ & like ‘m op facebook!

4 gedachtes over “SUMMER GOAL | I did it!

Geef een reactie

