Mijn 2014

Ik heb al heel lang niks geschreven. Op dit moment past het niet zo goed geloof ik. Ik ben druk met school, met mezelf, met leven, leuke dingen doen, genieten. En nog zoveel meer. En met zoveel dingen en een lichaam dat niet zo lekker werkt heb ik mijn vrije tijd te hard nodig voor rust. Maar als ik al die prachtige jaaroverzichtjes zie begint het toch weer te kriebelen. 

Oud & nieuw. Ik heb het altijd bijzonder gevonden. Ik weet niet zo goed wat het is, maar het voelt als het afsluiten van een hoofdstuk en een nieuwe kans om een jaar in te vullen zoals jij dat wil. En het is natuurlijk een moment waarbij verleden, toekomst en heden op een prachtige manier verbonden zijn. Dit is het moment om terug te kijken en plannen te maken voor de toekomst. De tijd vliegt. De eerste helft lijkt heerlijk lang te duren, maar voor je het weet is er weer een jaar voorbij. Dat maakt me emotioneel. 2014 was een bijzonder jaar voor mij. Natuurlijk waren er dieptepunten en moeilijke momenten. Genoeg zelfs. Maar ik herinner me 2014 vooral als een jaar vol persoonlijke overwinningen. Ik heb dingen gedaan die ik niet verwacht had te kunnen. Ik heb veel geleerd. En nog meer gelachen. En ik heb me elke dag beseft hoe bijzonder het is dat ik kan doen wat ik doe. Kijk mee naar een kleine greep uit mijn hoogtepunten van 2014!

038

Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn ouders een weekendje Parijs cadeau. Het was mijn eerste keer en ik vond het heerlijk! Citytrips zijn zo leuk, en Parijs stond al heel erg lang op mijn lijstje van plekken waar ik nog graag heen wil.

2014-06-17 10.04.08

Ik zaaide wat geluk en het groeide als een gek! Zo speciaal om je eigen klavertjes 4 te hebben, en volgens mij hebben ze echt gewerkt hihi!

009

De mooiste momenten zijn nog altijd de momenten die je deelt met anderen! ❤ Supertrots op m’n zusje die slaagde voor haar examens!

085

Ik ging dit jaar maar liefst 2x op vakantie naar de zon! Dat is voor mij echt het ultieme genieten. Ik ben gek op de zon, de zee en de warmte! Ik zou direct weer op het vliegtuig stappen en gaan als het kon..

vakantie gold city aug 2014 121

Dit is na een weekje in de zon. Oh, mag ik please dat heerlijke kleurtje terug? Ik vind het altijd zo heerlijk om er zo gezond uit te zien haha! En volgens mij kan je ook wel zien dat ik het naar mijn zin heb hihi 😉 Please take me back….

colourrun 17

Een van de grootste persoonlijke overwinningen van afgelopen jaar: ik liep 5 kilometer hard tijdens de colourrun in augustus! Sporten was een belangrijk onderdeel van mijn jaar. Aan het begin van het jaar deed ik nog heel voorzichtig blogilates thuis en stapje voor stapje ben ik steeds iets sterker geworden. In april ging ik voorzichtig groepslessen meedoen en in de zomer begon ik met hardlopen. Ondertussen sport ik 3 keer in de week en geniet ik volop! Ik ben zoveel sterker en fitter geworden, echt ongelofelijk. Sporten is een heerlijke uitlaatklep en het is ook nog eens super goed voor je 🙂 Ik had nooit durven hopen dat ik zo ver zou komen!

017

Ook het aanvullen van mijn kledingkast(en) vind ik altijd een hoogtepunt! Vooral in de opruiming is het zo leuk om te shoppen en de mooiste items te kunnen scoren voor een fijn prijsje! Dat is ook in 2014 weer (een beetje TE) goed gelukt!

092

En dan HET hoogtepunt van 2014 en tevens een enorme persoonlijke overwinning! Samen met een vriendin ben ik 5 dagen naar Barcelona geweest. Mijn eerste vakantie in jaren zonder rolstoel en dan direct ook een super actieve vakantie. Het heeft fysiek veel van me gevraagd, maar ik heb volop kunnen genieten. Barcelona was magisch mooi en ik heb een heerlijke week gehad! Spontane acties zijn heerlijk, we boekten dit nog geen week voor we vertrokken haha. Ik vond het ongelofelijk bijzonder om dit te kunnen doen en ik kijk er met een super goed gevoel op terug! In januari had ik nooit kunnen bedenken dat dit in november tot mijn mogelijkheden zou behoren en daar ben ik ongelofelijk blij mee en dankbaar voor!

2014 was een geweldig jaar! En dit is natuurlijk maar een klein deel ervan. Er waren nog veel meer fijne, bijzondere en mooie momenten. Zo haalde ik dit jaar bijvoorbeeld ook mijn propedeuse. Maar de meest waardevolle momenten waren voor mij de momenten die ik heb mogen delen met alle lieve mensen om mij heen. Door jullie heb ik optimaal kunnen genieten, want geluk vermenigvuldigt als je het deelt! ♥ En nu is het tijd voor een nieuw jaar, een nieuw hoofdstuk. Alle ervaringen en lessen van afgelopen jaar neem ik mee en ik hoop dat 2015 net zo fijn mag worden als dit jaar!

Dus dankjewel. Ik vond dit jaar speciaal. En ik vond het geweldig om dit met jou te kunnen delen. Of dit nou in real life was of niet. Jij hebt mijn jaar een beetje beter gemaakt. En papa, mama & Julia, dankjulliewel. Zonder jullie ben ik nergens. Alleen al het besef dat jullie er altijd voor mij zullen zijn zorgt ervoor dat ik 2015 met vertrouwen tegemoet kan treden. En dat is onbetaalbaar. ♥ ♥ ♥ ♥

En nu ga ik zakdoekjes zoeken en genieten van de laatste momenten van 2014!

7 gedachtes over “Mijn 2014

  1. De tijd is voorbij.
    We horen mensen vaak zeggen dat de tijd veel sneller lijkt te gaan naarmate ze ouder worden. Dat is eigenlijk best een bijzondere uitspraak als je je realiseert dat een dag nu nog net zo lang duurt als een dag vroeger.
    Hoe het kan dat we toch het gevoel hebben dat de tijd sneller gaat, heeft alles te maken met tijdperceptie, de manier waarop wij mensen tijd waarnemen en beleven. Het is even van belang om te weten dat wij mensen in staat zijn om veel zaken zintuigelijk te beleven. We kunnen horen, zien, proeven, ruiken en voelen. Toch hebben we geen apart zintuig ontwikkeld voor het waarnemen of beleven van tijd. Daardoor wordt tijd een abstract en subjectief begrip en verwordt het daarmee tot een afgeleide van hoe wij het zelf bewust ervaren. Dat klinkt complex maar laat zich vooral uitleggen naar psychologische factoren die van invloed zijn op onze subjectieve tijdsbeleving. Ons geheugen is één van die beïnvloedingsfactoren. Het geheugen slaat onze ervaringen namelijk op en zet deze weg in de tijd. Zodra de orde in ons geheugen wegvalt, is ook ons gevoel voor de duur verdwenen. Op die manier is het dus te begrijpen dat jij en ik “de tijd gaat snel” vervaren. Ik wens je veel geluk, liefde,gezondheid een goed studiejaar. Kortom GELUKKIG NIEUWJAAR.

Geef een reactie

