Fit, ziek of?

De laatste tijd is fysiek gezien lastig te omschrijven. Op zich voel ik me relatief goed. Natuurlijk heb ik weinig energie, ga ik elke middag even naar bed enzo, maar het voelt redelijk onder controle. Ik ga naar school (weinig), rust en sport. Vooral wat dat laatste betreft heb ik de smaak helemaal te pakken! Ik sport ongeveer 3 keer per week en ik kan er echt ontzettend van genieten. Als ik sport voel ik me zo super helder en gezond, een ongelofelijk gevoel!

Jammer genoeg blijft dat gezonde gevoel nooit zo lang. Maar het maakt wel super blij om dat te kunnen voelen op regelmatige basis, ook al is het maar voor een uurtje. Dit brengt wel een soort ”identiteitsprobleem” (wat zwaar uitgedrukt) met zich mee. Want het klopt niet. Je kan niet ziek en fit zijn tegelijkertijd. Nu ben ik op zich wel gewend dat ik niet klop haha. Mensen hebben mij altijd te blij gevonden, te enthousiast. Maar nu ben ik blij, enthousiast en -relatief- fit. Hmmmmm haha. Ik vind het heerlijk, maar ik merk dat ik nog wel eens raar wordt aangekeken als ik het probeer uit te leggen. Ziek en fit gaan niet samen. Dat vind ik zelf ook, maar mijn gevoel spreekt dit tegen.. Ik voel me echt niet goed, maar als ik sport merk ik aan mijn lichaam dat ik wel ”fit” ben. Mijn conditie en kracht zijn echt ongelofelijk verbeterd in de afgelopen jaren. Dat ging met ups en downs, maar ik ben toch een heel eind verder gekomen. Ik weet dat heel veel mensen dat geluk niet hebben en daarom geniet ik er ook maar extra van. Ook al is het voor de buitenwereld soms best lastig… Maarja, eigenlijk is dat misschien ook niet mijn probleem. Ik ben ziek, en fit, maar wat maakt het uit. Ik ben wie ik ben en ik geniet ontzettend van alle dingen die ik kan doen! 🙂

2 gedachtes over “Fit, ziek of?

  1. tja, ik snap het. ! ik word er ook wel vrolijk van, nu je dat zo schrijft. Het is zo vreselijk herkenbaar bij je. Maar gelukkig is het zo ! Geniet ervan liefje, dat is inderdaad het beste wat je kan doen.

Geef een reactie

